IKEA IKEA Festival

IKEA – IKEA Festival

IKEA ville komma närmare människor och visa hur deras sortiment kan göra livet hemma både enklare och mer personligt. Genom influencers öppnade vi dörren till olika hem och intressen – från matlagning och mode till gaming och träning – alltid med IKEA som en naturlig del av vardagen.

Uppdrag
Att skapa engagerande innehåll tillsammans med utvalda profiler som speglade sina liv och passioner genom IKEA:s produkter. Målet var att inspirera fler att upptäcka sortimentet och att driva trafik till IKEA Festival, både digitalt och i butik.

Insikt
Livet hemma är lika mångsidigt som människorna som lever det. Genom att möta olika målgrupper där de är – i deras hem och sociala flöden – kunde vi visa att IKEA har lösningar för alla, oavsett livsstil.

Idé
Vi tog med publiken hem till profiler som Jessica Frej, Hairtalk by Emelie och Michel Torneus. Med korta, personliga filmer fick de visa hur IKEA:s produkter faktiskt används i deras vardag – i köket, garderoben, träningshörnan eller gamingrummet. Innehållet lyfte fram både funktion, design och prisvärdhet, samtidigt som profilerna delade sina passioner.

Resultat
IKEA Festival fick en stark social organisk närvaro och många besökare, och vi lyckades visa att livet hemma blir lite enklare, snyggare och roligare med IKEA.

IKEA ville komma närmare människor och visa hur deras sortiment kan göra livet hemma både enklare och mer personligt. Genom influencers öppnade vi dörren till olika hem och intressen – från matlagning och mode till gaming och träning – alltid med IKEA som en naturlig del av vardagen.

Uppdrag
Att skapa engagerande innehåll tillsammans med utvalda profiler som speglade sina liv och passioner genom IKEA:s produkter. Målet var att inspirera fler att upptäcka sortimentet och att driva trafik till IKEA Festival, både digitalt och i butik.

Insikt
Livet hemma är lika mångsidigt som människorna som lever det. Genom att möta olika målgrupper där de är – i deras hem och sociala flöden – kunde vi visa att IKEA har lösningar för alla, oavsett livsstil.

Idé
Vi tog med publiken hem till profiler som Jessica Frej, Hairtalk by Emelie och Michel Torneus. Med korta, personliga filmer fick de visa hur IKEA:s produkter faktiskt används i deras vardag – i köket, garderoben, träningshörnan eller gamingrummet. Innehållet lyfte fram både funktion, design och prisvärdhet, samtidigt som profilerna delade sina passioner.

Resultat
IKEA Festival fick en stark social organisk närvaro och många besökare, och vi lyckades visa att livet hemma blir lite enklare, snyggare och roligare med IKEA.

Tjänster

Tjänster

Social Kampanj

Social Kampanj

Contentproduktion

Contentproduktion

Kund

Kund

IKEA

IKEA

År

År

2022

2022

More

projects

More

projects