











JOICO – Defy Damage Experiment
JOICO – Defy Damage Experiment
Bakgrund
Joico lanserade Defy Damage – en ny, salongsexklusiv hårvårdsserie positionerad för att ta mark i ett hårt konkurrensutsatt segment.
Uppdrag
Att engagera en ung, digitalt orienterad målgrupp och konvertera deras onlinebeteende till fysisk närvaro i salong.
Insikt
Miljöpåverkan som sol, vind och vatten sliter på håret – något alla kan relatera till, oavsett om man bleker eller plattar.
Idé
The Defy Damage Experiment – vi lät två skönhetsinfluencers sätta Defy Damages egenskaper på prov i en klimatkammare när de utsattes för fyra extrema svenska väderförhållanden.
Resultat
JOICO:s mest framgångsrika kampanj någonsin. Produkterna sålde slut inom en månad, försäljningsmålen överträffades med 56 %, och kampanjen nådde över 1,1 miljoner personer. Totalt såldes ca 17 700 enheter och över 91 000 behandlingar.
Bakgrund
Joico lanserade Defy Damage – en ny, salongsexklusiv hårvårdsserie positionerad för att ta mark i ett hårt konkurrensutsatt segment.
Uppdrag
Att engagera en ung, digitalt orienterad målgrupp och konvertera deras onlinebeteende till fysisk närvaro i salong.
Insikt
Miljöpåverkan som sol, vind och vatten sliter på håret – något alla kan relatera till, oavsett om man bleker eller plattar.
Idé
The Defy Damage Experiment – vi lät två skönhetsinfluencers sätta Defy Damages egenskaper på prov i en klimatkammare när de utsattes för fyra extrema svenska väderförhållanden.
Resultat
JOICO:s mest framgångsrika kampanj någonsin. Produkterna sålde slut inom en månad, försäljningsmålen överträffades med 56 %, och kampanjen nådde över 1,1 miljoner personer. Totalt såldes ca 17 700 enheter och över 91 000 behandlingar.
Tjänster
Tjänster
Social Kampanj
Social Kampanj
Contentproduktion
Contentproduktion
Kund
Kund
Joico
Joico
År
År
2019
2019


